Skip to main content

Food Review : Paddington House of Pancakes

Assalamualaikum,
 Siapa di sini pengemar lempeng? Dulu masa kecil-kecil suka sangat makan lempeng tapi sekarang jarang dah dapat makan lempeng sebab malas nak buat walaupun sangat senang. Lempeng cicah kari paling sedap! hihi. Cara paling mudah dan cepat pergi jer makan kat Paddington House of Pancakes. Kat situ semua jenis pancakes ada, sampai pening nak pilih yang mana. Asyik pergi haritu dekorasi restoran diaorang Halloween agaknya sebab kedai itu dihias macam halloween season. haha. 

Ok bila bab makan memang Asyik susah sikit nak pilih sebab tak suka sangat makanan yang terlalu complicated jadi Asyik order Big Tresure Box of Pancakes. Dalam mangkuk itu banyak buah-buahan dan pancakes kecil yang dipotong bulat. Pancakes dia sangat sedap ditambah pula dengan honey syrup kat atas dia. Nasib baik buah dia semua fresh dan takde yang tak sedap dan ice cream pun lazat. Jadi lulus dan boleh makan lagi.
Tak nampak pula pancakes kat dalam itu. Dah terlindung dengan buah yang banyak.
Untuk satu lagi pancakes Asyik order Tuscany Pancakes. Yang ini dalam dia penuh dengan vegetables dan mushroom. Mushroom itu memang sangat banyak. Ini sesuai untuk vegetarian person. Tapi bila makan terlalu banyak rasa dia agak memuak kan mungkin disebabkan cheese yang digunakan terlalu banyak dan creamy. Satu pancakes saja dah cukup kenyang. Jadinya yang ini failed untuk selera tekak Asyik dan takkan order lagi lepas ini. haha. 
Minuman dia so far sedap jadi boleh cuba yang lain pula lepas ini.
          
Any suggestion restoran yang ada pancakes sedap boleh share dengan Asyik.

Till Next Entry.
Love, Asyik.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Giveaway Fair & Lovely bersama Asyik Maiburogu - 10 pemenang akan menerima hamper bernilai RM50

Assalamualaikum, Berbaju Melayu dan juga kebaya, Kurung moden pun ada juga, Hari raya disambut dengan gembira, Kulit cerah berseri bertambah ceria. Bagus tak pantun Asyik buat itu? Bolehlah kan walaupun ada yang tak berapa nak sesuai. hehe. Tapi isi yang nak disampaikan tersangatlah bermakna untuk semua. Kalau tak baca rugi sampai bila-bila. Cewahhh. Pasti semua dah siap dengan berhelai-helai baju raya kan. Siap ikut trend semasa lagi. Asyik baru ada sehelai baju. Last minute baru nak shopping sehelai lagi baju raya. Beli banyak-banyak pun bukan nak keluar ke mana sangat sebab balik kampung jea pun.  Tapi bab kecantikan Asyik dari awal lagi dah bersedia. Supaya raya nanti muka nampak cerah berseri. Dengan adanya produk Fair & Lovely Asyik memang tak perlu risau lagi sebab memang kulit akan cerah dan berseri bila menjelang hari raya. Memang Asyik sesuai dengan produk Fair & Lovely. Selesa bila pakai dan tak berminyak bila kena pada kulit muka Asyik. Pe...

Product Review : Good Virtues Co.

Assalamualaikum, Secara jujurnya kadang-kadang Asyik ini kalau beli barang atau produk mesti akan tengok pada packaging dulu. Walaupun belum tahu isinya bagus atau tidak tapi kalau packaging dia cantik dan menarik yang itu dulu lah yang Asyik akan cuba. Memang lumrah orang seni agaknya. Satu lagi Asyik memang suka cuba produk yang baru di pasaran. Berilah peluang produk-produk ini untuk berkembang kan. Watsons tempat wajib setiap bulan untuk pergi walaupun semua barang sebenarnya dah ada. haha. Biasalah perempuan kan. Satu hari itu pergi Watsons window shopping jea sambil teman husband beli barang dia, Asyik pun pusing-pusinglah dalam itu tengok apa yang menarik kan. Tiba-tiba tertarik dengan satu produk ini sebab packaging dia sangat cantik dan lain dari yang lain.  Good Virtues Co. nama produk itu. Yang paling menarik tentang produk ini selain packaging dia, kandungan yang digunakan dalam produk ini memang terbaik iaitu organic black seed atau jintan hitam atau habbatu...

Sheikha Hub Media Launches to Support Islamic Fashion Online Entrepreneurs

Assalamualaikum, Last weekend on 29 June 2013 Asyik telah diberi peluang untuk menghadiri event yang sangat eksklusif. Terima kasih pada Innanie kerana mewakilkan Asyik untuk menggantikan dia yang tak dapat hadir kerana ada aktiviti yang lain. Rasa sangat seronok dapat menghadiri event yang begitu elegen dan penuh dengan fashionista. Venue: The Boulevard, Publika Date: 29 & 30 June 2013 (Saturday & Sunday) Time: 10 am – 9 pm ACTIVITIES Model Search Final Fashion Shows Performances Hijab Styling VENDORS Muslimah Clothing and Accessories, Skin Care & Beauty Products, Islamic Art. SheikhaHub is a platform to assist entrepreneurs dedicated to the development of Islamic fashion via on ground activities (fashion shows, bazaar, networking sessions) and online assistance (directory, tips).  Under the guidance of leading international designers in the likes of Fatma Ghanem of Qatar , Zeina of Palestyle Dubai , Farrah Adeeba of Malaysia ...