Saturday, January 14, 2012

Christina Perri - A Thousand Years (Official Music Video)



Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more
Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What's standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more
And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more
One step closer
One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more
And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

Thursday, January 12, 2012

Darkest Polka Paris - NTB 1 Ep1

Assalamualaikum,
Serius lama menatap entry ini tak tahu nak mula dengan apa. Nak kata tak ada idea tapi banyak benda nak cerita tapi ia seakan-akan blur tiba-tiba. Ke sebab perutku lapar lagi? Tak boleh dah banyak kali makan. Jadi kita mulakan dengan yang serius. Semalam Asyik teman mak pergi hospital KPJ untuk ambil surat dan jumpa doktor untuk check up apa yang patut tapi sebelum itu singgah kat bank dulu. Nak dijadikan cerita nak ke bank itu kenala melintas jalan ke seberang dulu sebabnya bank islam dan maybank agak jauh sikit. Masa nak melintas itu tiba-tiba terasa seperti di dalam mimpi. 

Mata melihat tapi fizikal ini jadi kaku untuk bertindak dengan cepat. Memang dari jauh dah nampak kereta berwarna putih agak laju dari simpang jalan tapi ingatkan dia akan berhenti sebab ada kereta lain nak belok ke kanan dan sepatutnya dia kena bagi laluan pada kereta itu dulu. Tapi disebabkan ketamakan kereta putih itu dia sanggup membahayakan nyawa orang yang nak melintas jalan ini dengan mengambil tindakan yang paling bodoh iaitu mengambil jalan yang betentangan dengan jalan yang sepatutnya kereta dia berada. Di sebabkan itulah dia hampir-hampir melanggar Asyik dan mak yang sedang melintas jalan. Sedangkan dia tahu jalan tersebut memang menjadi tempat orang melintas jalan untuk ke seberang malah memang menjadi tempat untuk bas menurunkan penumpangnya. Jadi sepatutnya dia tak bolehla mementingkan diri sampai sanggup membahayakan nyawa orang lain. Kalau dah nak mati sangat janganlah libatkan orang yang tak bersalah. Dahla drive sambil bercakap dengan telefon. Memang sangat tidak beradap. Sakit hati bukan kepalang lagi Asyik ini. Nak ambil no kereta itu tapi tak sempat sebab terkejut sangat. Sampaikan orang di sekitar pun terkejut dan masing-masing melihat kejadian yang tak sepatutnya itu. Asyik harap sangat orang itu insaflah, tolonglah bawa kereta dengan hati-hati. Nasib Asyik baik tadi tapi belum tahu nasib orang lain kalau berhadapan dengan orang yang macam itu. Harap minta dijauhkan la yea. Stop cerita sedih sambung cerita lain.

Lepas kes kat atas siap ambil duit terus pergi ke hospital ambil surat dan buat apa yang patut dulu kemudian gerak ke Jusco Perai. Apa lagi bersuka-riala. Pergi makan-makan. Mak Asyik sekarang bukan main nak minum Each A Cup jea. Sambil minum Asyik makan sushi. Ini dah kali ke tiga makan. Pastu mak Asyik dok ajakla 'jom kita pergi London Weight Management'. Asyik pun ok jeala. Mula-mula mak cakap nak pergi tanya jea tapi akhirnya dia buat treatment free itu. Jadi terpaksa Asyik tunggu sampai 3 jam. Dahla sorang-sorang tunggu, pastu tiba-tiba terfikir dari dok termenung sorang-sorang baik pergi tengok wayang. So Asyik pun pergila tengok wayang. Ajak adik tapi tak boleh nak datang, jadinya Asyik tengok sorang-sorangla. Inilah kali pertama dalam hidup tengok wayang berseorangan. Tengok pula cerita The Darkest Hour. Mula-mula macam takut jugakan, buatnya takde orang dalam wayang itu nanti seram sejuk Asyik sorang-sorang. Tapi nasibla ada juga penonton yang lain walaupun tak ramai. Cerita ini pun taklah seram tapi kisah pasal alien yang datang ke bumi dan ambil semua bahan yang boleh menjanakan elektrik. Okla jugalah cerita dia. Boleh dilayanlah. 

Suka gila beg Studded Black itu.


Yang dua dari kanan itu dari S&J. Siap ada tulisan Paris dan France.

Habis wayang singgah S&J tengok barang-barang yang comel kat situ. Pastu ternampaklah keychain Eiffel Tower yang sangat cantik. Nak beli yang besar tapi macam tak mampu lagi so beli yang kecil jea. Comel sangat boleh digantung kat beg-beg kegemaran. Asyik beli dua sekali tapi berlainan warna. Sebelum ini dah ada keychain Eiffel Tower dan memang dari Paris hadiah dari sepupu Asyik. Tapi kali ini dari S&J pula. Kualiti memangla tak sama tapi bolehla kalau nak dijadikan koleksi. Habis melepak melepas bosan terus balik rumah.

Till the next entry. Bye.