Skip to main content

Product Review: Magic Mask by Hansaegee Nature

Assalamualaikum,
Musim panas/kemarau kembali menjelma pada bulan February ini. Kadang-kadang baru lepas mandi pun dah berpeluh-peluh. Bila buat aktiviti diluar lagilah bertambah seksa panasnya. Bila terlalu terdedah dengan panas, kulit wajah memang mudah kering disebabkan kekurangan lembapan. Bila terjadi perkara ini kulit wajah akan mula timbul bintik hitam dan kulit mula kering. Asyik memang selalu mempunyai masalah bintik hitam di hidung dan kulit kering bila terlalu lama terdedah pada cuaca yang panas. Kulit wajah pun mula terasa kasar. Untuk mengatasi masalah ini Asyik cuba dapatkan produk yang sesuai untuk menghilangkan masalah pada kulit wajah Asyik.

Memang dah banyak produk yang Asyik cuba tapi memang kurang berkesan untuk menghilangkan bintik hitam pada hidung Asyik. Sehinggalah Asyik mencuba produk dari Hansaegee Nature iaitu SULFUR BLACKHEAD SUCTION NOSE PACK. Dalam pack ini mempunyai dua produk iaitu Sulfur Clinic Blackhead Suction Nose Pack dan Pore Stamping Serum.

Sulfur Clinic Blackhead Suction Nose Pack have SC-Complex enables to remove blackhead and excess sebum around your nose. Containing Sulfur & Charcoal that is excellent for exfoliating, refining pores, and controlling excess oil by sulfur clinic Suction system.

Pore Stamping Serum tightens skin pore, results in blackhead reduction through controlling excess sebum and contracting a skin pore. LS-8865, fitting polymer in the product restrains the expansion of skin pore, and closely manages your skin with quick absorption. Keeps your skin fresh without greasy through control excess sebum. Clears excess sebum and firms the skin to tighten pore structure. Skin surface is perfectly refined. It recovers a silky texture. Skin is visibly transformed and radiant with health.


SULFUR BLACKHEAD SUCTION NOSE PACK.


Terdapat 10 keping Nose Mask dan juga 1 tube of 10ml Pore Stamping Serum. Sekarang jom tengok bukti yang mengatakan produk ini memang terbaik. Asyik cuba sendiri tau.

Direction
1.    Wash your face thoroughly and wet your nose completely.
2.    Peel the strip off the plastic liner.
3.    Apply to nose area, smooth side down, pressing down to ensure good contact with skin.
4.    Allow it to dry for 10~15 minutes.
5.    Slowly and carefully peel off the strip starting at edges.


Seriously memang terkejut dengan keberkesanan Nose Mask ini mengeluarkan bintik hitam dihidung Asyik. Sangat banyak ok! Sebelum ini guna produk lain tak pernah keluar sebanyak ini. Tapi memang pedih jugalah masa nak tarik itu. Cuma pastikan sebelum tarik itu mask tersebut memang dah kering. Barulah hasilnya memuaskan macam ini. Selepas kita dah tarik mask itu keluar sudah pasti liang pori pada hidung sudah terbuka. Untuk menutupnya semula kita boleh menggunakan Pore Stamping Serum. Pore Stamping Serum boleh membantu menutup liang pori yang terbuka. Sebelum itu bersihkan lebihan Nose Mask pada hidung dengan menggunakan wet tissue/air/toner. Kemudian sapukan Pore Stamping Serum untuk mendapatkan kesan yang menakjubkan. Pore Stamping Serum ini boleh digunakan pada setiap pagi dan malam untuk mengecilkan liang pori.

  

   
Selesai sudah masalah bintik hitam pada wajah Asyik. Memang berpuas hati dengan produk ini.

Untuk mengekalkan kelembapan pada wajah anda juga boleh mencuba BLACK PEARL INSPECT ESTHETIC SOLUTION MASK. Ini antara mask yang dapat mengekalkan kelembapan pada wajah kita serta dapat mencerahkan dan memutihkan wajah sekiranya digunakan secara berterusan.



Main ingredients
Black Pearl extract, Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel extract, Actinidia Chinensis (Kiwi) Fruit extract, Niacinamide, Coffea Arabica (Coffee) Seed extract, Theobroma Cacao (Cocoa) extact & ect.

The Black Pearl is the rarest and expensive of all pearls. Black Pearl develops in oyster shells and exists only in the Tahitian Islands in the Pacific Ocean, They are composed of calcium and carbon-the same organic matrix from which our bones are made and natural. moisturizers.

Coffea arabica seed oil is extracted by cold pressing green coffee beans. Its high concentration of essential fatty acids, sterols, and vitamin E make it a potent antioxidant that can offer protection against skin damage such as sunburn cell formation and DNA degradation. It can also assist in the prevention of the development of photo aging and inflammatory skin disorders, and support the skin’s structure to restore moisture and hydration for the appearance of brighter and firmer youthful-looking facial skin.

Asyik pun nak cuba BLACK PEARL INSPECT ESTHETIC SOLUTION MASK ini.


Direction
1. After cleansing, prepare your skin with toner and take the mask out of its package, unfold, and place the sheet on the face.
2. Rest comfortable for 10~20 minutes and remove the mask.
3. Remove the mask and let the skin absorb the remaining essence by gently patting the skin.

Hasilnya kulit memang terasa selesa dan tidak kering. Baunya pun agak menyenangkan untuk diguna selalu. Disebabkan mask ini agak nipis jadi kesemua kandungan yang terdapat di dalam mask ini lebih mudah untuk menyerap masuk ke dalam kulit wajah dan tidak merimaskan apabila dipakai kerana ia melekat kemas di muka. Tidak seperti kebanyakan mask yang pernah Asyik cuba sebelum ini, ada yang meleleh dan suka terbuka bahagian hujung masknya. Jadi selepas ini memang mask dari Hansaegee Nature akan menjadi pilihan Asyik untuk mengatasi masalah bintik hitam dihidung dan masalah kulit kering.

Sulfur Blackhead Suction Nose Pack
Price: RM 37.00
My Rating: 5/5

Black Pearl Inspect Esthetic Solution Mask
Price: REGULAR PRICE: RM10.90
SPECIAL PRICE: RM9.20
My Rating: 5/5

Fo more information visit : http://hansaegee.com/
Till Next Entry.
Love, Asyik.

Comments

  1. wah macam menarik jer ni, thanks asyik for sharing...

    ReplyDelete
  2. good review Asyik :) my nose pun banyak blackheads >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you..bolehlah cuba nose mask tu..serius mmg berkesan..:)

      Delete
  3. Assalamualaikum asyik. baru teringat yang sheila dah lama tak buang black head tu.. nak beli jugalah. try! hehee. thanks asyik buat review berguna ni ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Sheila..hehe..boleh try sbb mmg best dan berkesan..:)

      Delete
  4. lupa nak beritahu asyik, sheila dah tukar domain ke blogspot balik. so asyik tukar la kat bloglist tu. kesian betul tengok tak ter-updated. hehehee. http://sheilashahfiekry.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh yer ke..pttlah xnampak kalau sheila update blog..ingatkan sheila berehat seketika ..hehe..ok nanti Asyik update..:)

      Delete
    2. thank you asyik... hehe kita lupa nak beritahu. hehehee thanks again my dear ~~~

      Delete
  5. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Per’l Xlim, Rahsia Wanita Kekal Mempesona!

Assalamualaikum, Di mana semua peminat-peminat kopi? Anda perlu baca entry kali ini kerana anda akan mendapati satu produk yang akan menjadi kegilaan anda selepas ini. Produk yang sangat bagus bagi yang suka minum kopi dan mahu kurus. Siapa yang tak mahu kan, sambil minum pun boleh kurus. Sebelum itu mari kita kenal dulu dari mana produk ini datang. POWER ROOT telah ditubuhkan pada 23 Julai 1999. Ini adalah syarikat terkemuka yang membangunkan dan mempromosikan minuman tenaga herba yang diperkayakan dengan dua herba hutan hujan utama iaitu Eurycoma longifolia Jack atau lebih dikenali sebagai "Tongkat Ali" dan Labisia Pumilia dan Pathoina atau "Kacip Fatimah". Pasti semua sudah sinonim dengan jenama Power Root. Kali ini Power Root memperkenalkan satu lagi produk baru iaitu Per’l Xlim . Keistimewaan Per’lXlim ia merupakan sejenis minuman pelangsingan badan yang khas untuk semua wanita yang suka minum kopi dan minum coklat. Keunikannya adalah apabila anda se

Product Review : Good Virtues Co.

Assalamualaikum, Secara jujurnya kadang-kadang Asyik ini kalau beli barang atau produk mesti akan tengok pada packaging dulu. Walaupun belum tahu isinya bagus atau tidak tapi kalau packaging dia cantik dan menarik yang itu dulu lah yang Asyik akan cuba. Memang lumrah orang seni agaknya. Satu lagi Asyik memang suka cuba produk yang baru di pasaran. Berilah peluang produk-produk ini untuk berkembang kan. Watsons tempat wajib setiap bulan untuk pergi walaupun semua barang sebenarnya dah ada. haha. Biasalah perempuan kan. Satu hari itu pergi Watsons window shopping jea sambil teman husband beli barang dia, Asyik pun pusing-pusinglah dalam itu tengok apa yang menarik kan. Tiba-tiba tertarik dengan satu produk ini sebab packaging dia sangat cantik dan lain dari yang lain.  Good Virtues Co. nama produk itu. Yang paling menarik tentang produk ini selain packaging dia, kandungan yang digunakan dalam produk ini memang terbaik iaitu organic black seed atau jintan hitam atau habbatus sa

Minyak Pati Envision

Minggu ni saya pilih minyak pati Envision sebagai Essential Oil Of The Week. Envision membantu kita untuk: - Fokus kepada impian yang ingin dicapai - Atasi ketakutan yang ada dalam diri - Seimbangkan emosi dalam diri - Jadi lebih tenang Dan bermacam lagi kegunaan dan kebaikan. Minyak pati Envision ini membantu kita seimbangkan dari segi mental, emosi, fizikal dan spiritual. Gabungan minyak pati yang terdapat di dalam Envision ini kebanyakannya memang minyak pati pilihan saya kerana setiap satu daripadanya ada manfaat yang tersendiri. Lagi-lagi minyak pati Rose dan Geranium yang memang sangat dekat dihati wanita seperti saya. Set the right intention masa nak guna minyak pati, InshaAllah kita akan rasakan impak yang berbeza. Dah cuba nanti, kongsikan pengalaman anda ya.