Monday, August 19, 2013

The Smurfs 2 - Review

Assalamualaikum,
Asyik nak kongsikan jalan cerita dalam filem The Smurfts 2. Gelagat mereka memang comel untuk ditonton.


Smurfette mengalami mimpi buruk tentang beliau mengkhianati rakan-rakannya. Sementara itu, Smurfs sedang menyediakan parti kejutan untuk hari jadi Smurfette, tetapi Smurfette tidak mengetahui apa yang rakan-rakan Smurfs rancangkan, tiada seorang pun daripada mereka yang mengucapkan selamat hari jadi kepada beliau. Smurfette merasa seperti tidak diingini di kampung Smurfs.



Di Perancis, Gargamel kini merupakan bintang terkenal yang hebat dengan sihir. Tetapi kuasanya semakin berkurangan kerana tiadanya Smufts yang asli. Dengan ciptaan barunya, Vexy dan Hackus, Gargamel merancang untuk membuka portal ke kampung Smurf dengan menggunakan menara Eiffel sebagai saluran supaya dia boleh menculik Smurfette dan melalui Smurfette, Gargamel ingin dapatkan formula rahsia Papa Smurf untuk mewujudkan Smurfs. Walau bagaimanapun, portal Gargamel ciptakan tidak cukup besar untuk dia pergi melaluinya lalu Gargamel mengambil Vexy dan menghantar beliau melalui portal untuk menculik Smurfette dan membawa beliau ke Paris.

Salah seorang Smurfs telah melihat penculikan Smurfette dan memberitahu Papa Smurf. Papa Smurf menggunakan sihir untuk mencipta kristal yang akan membolehkan beberapa Smurfs untuk pergi terus ke kediaman Patrick Winslow di New York untuk mendapatkan bantuan untuk menyelamatkan Smurfette. Papa dan tiga Smurfs tiba di apartmen sejurus selepas sambutan ulang tahun keempat Blue di mana mereka bertemu dengan Winslows dan Patrick bapa tiri Winslows iaitu Victor Doyle. The Smurfs mengetahui di mana Gargamel berada dan mereka bersama Winslows berangkat ke Paris untuk mencari Gargamel dan Smurfette.



Selepas tiba di Paris, Patrick dan Grace isterinya bekerjasama dengan Victor untuk mengalihkan perhatian Gargamel dalam salah satu persembahan beliau manakala Smurfs menyelinap kebelakang pentas untuk mencari Smurfette, dan menyelamatkan Smurfette. Pada masa yang sama, Smurfette terlepas dari perangkap  Gargamel. Vexy dan Hackus mengejar beliau. Selepas kembali ke suite hotel Gargamel menghadiahkan Smurfette dengan tongkat naga kecil kononya sebagai hadiah hari jadi beliau tetapi semua itu hanya pura-pura. Gargamel mendakwa bahawa dia adalah bapa Smurfette dan Papa Smurf yang menculik Smurfette dari beliau.



Smurfette masih enggan memberi Gargamel apa yang dia mahu sehingga dia melihat Vexy dan Hackus yang hampir mati kerana kekurangan intipati Smurf. Berhadapan situasi itu Smurfette terpaksa menyelamatkan mereka, Smurfette menulis formula rahsia Papa Smurf untuk mewujudkan Smurfs. Sejurus selepas mereka menjadi Smurfs, Gargamel yang jahat meletakkan mereka ke dalam Smurfalator supaya dia boleh menjalankan seluruh rancangannya yang jahat.

Sementara itu, Patrick, Victor, dan Smurfs bekerjasama untuk menyelamatkan Smurfette. The Smurfs telah ditangkap dan dimasukkan ke dalam Smurfalator untuk meneruskan rancangan Gargamel. Patrick dan Victor tiba tepat pada masanya untuk memusnahkan Smurfalator, menyebabkan formula Smurf yang dicipta Gargamel dimusnahkan dalam debu peri biru.. 

Gargamel telah mendapat kuasa yang cukup untuk menggunakan tongkat baru terhadap Smurfs dan sekutu mereka. Vexy dan Hackus telah membantu The Smurfs untuk menewaskan bekas tuan mereka dengan menggunakan tongkat baru yang diberi kepada Smurfette. Beliau kemudian jatuh ke Notre Dame. Vexy dan Hackus telah mengikut The Smufts pulang bersama mereka dan menyambut hari jadi Smurtfette. Sebelum itu mereka telah mengucapkan selamat tinggal dan terima kasih kepada Winslows kerana membantu mereka.

Semoga terhibur bila menonton The Smurfs 2.


Till Next Entry.
xoxoxo


**Mari adik, kakak, abang, makcik, pakcik semua untuk sertai Giveaway Asyik sebab tarikh tamat telah dilanjutkan kepada 24 Ogos 2013. Jadi jom ramai-ramai meriahkan lagi giveaway.
URL ENTRY : http://asyikmaiburogu.blogspot.com/2013/08/giveaway-fair-lovely-bersama-asyik.html

16 comments:

  1. smurf adalah cartoon kegemaran dari kecik sampai sekarang... *_^

    ReplyDelete
  2. huuu tenks for sharing...aritu dapat tengok wayang cte ni free..tapi sayang tak pat tengok...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome dear..xpe sempat lg nk g tgk tu..:)

      Delete
  3. aaa ada neil patrick berlakon! nk tgk la nanti. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tgk Haz..byk aksi yg kelakar dlm ni..:)

      Delete
  4. kite tgk the conjuring! hahaha :p sakit otak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..mmg sakit otak dan jantung citer tu..:)

      Delete
  5. wah.. macam nak kena tengok je ni.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syok ok citer ni..pergilah tgk..ajak satu family lg best..hehe:)

      Delete
  6. Assalamualaikum asyik. bestnyaa nanti sheila nak bawa adik sheila tengok ni. heeee tak sabarnyaa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Sheila..hehe..bawa ramai2 sbb mmg best..:)

      Delete
  7. Smurf 2... Cite blum tengok... Tp souviner nye dh ade.... Mug smurf 2... Percuma beli Mesin Basuh baru... He3

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum . ain suka tengok smurf ni . comel . cute cute je gitu xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ain..cpt2 pg tgk nanti yea..best citer ni..:)

      Delete