Skip to main content

Churpout Buka Puasa 2013 at Bijan Restaurant

Assalamualaikum,
Sudah tinggal lebih kurang 10 hari lagi bulan Ramadhan akan meninggalkan kita dan bulan Syawal bakal menjelma. Sekejap pula rasanya. Masih belum puas menikmati bulan Ramadhan yang indah ini. Masih banyak lagi perkara yang belum sempat dilakukan, tetapi masa tidak menunggu kita jadi cepat-cepatlah kita gapai apa yang boleh selagi masih berada di bulan Ramadhan ini.

Yang terbaru Asyik mendapat jemputan dari ChurpChurp Malaysia untuk majlis berbuka puasa bersama dengan churpers yang lain. Bertempat di Bijan Restaurant, Kuala Lumpur. Suasananya seperti berada di sebuah kawasan yang indah. Nanti Asyik cerita lebih lanjut tentang Bijan Restaurant ini yea. 


Majlis ini juga menganjurkan aktiviti menderma untuk anak-anak yatim. Bawalah apa saja untuk didermakan kepada mereka. Any items yang berguna untuk anak-anak yatim. Baguskan macam ini.

Asyik pergi bersama dengan Fana. Sudi juga dia temankan Asyik untuk berbuka puasa bersama. Kitaorang sampai 2 ke 3 jam awal sebab ada hal yang tidak dapat dielakkan. Sesampai kt Bijan Restaurant kitaorang berdua jea yang ada tak termasuk staff Bijan lah kan. Sebab lambat lagi event itu nak mula kitaorang pun apa lagi mestilah ambil gambar dulu. Sementara tak ramai ini ambillah gambar tanpa rasa segan dan malu. hehe

Yeayyyy.. Gambar depan restoran tanpa rasa bersalah pun. haha

Again again snap and snap with Churp Churp. Cuba cari mana gambar Asyik dalam churpchurp itu! Memang tak jumpalah sebab memang tak ada. hahaha

Tak sabar sebenarnya nak makan dan rasa makanan di Bijan Restaurant ini.

Ambillah sebanyak mana yang boleh sebelum bateri habis.


Yang ini dalam restoran sebab awal sangat sampai so duduklah dulu ambil mood nak berbuka puasa jap lagi. Tapi kat bawah meja ada ubat nyamuk. Pening pula bau asap itu. hadoii..

Akhirnya sorang lagi churpers blogger datang. Syafiqah. Baru tiga orang sampai. hehe


Foodsssss..
Register please! Kalau tak jangan masuk. Dah masuk, awal-awal lagi dah bergambar sakan kat depan itu. Nampak tak kitaorang bertiga kat depan itu. hehe

Blogger popular RedMummyDotCom dan keluarga pun ada.

Hello I'm Churper Asyik Izas. Picture credit to Fana.



   

Siap ada wishing tree. Tulislah apa yang patut kan.

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Belum raya lagi pun dah wish. Sapalah itu yang tulis.

Saat yang dinantikan ialah berbuka puasa dengan makanan yang enak di Bijan Restaurant. Tengoklah banyak tak kitaorang ambil. Penuh meja tau. 




Kitaorang memang suka candle light dinner ini. hehe. Banyakan makanan kitaorang. Yang penting habis semua. Sebab makanan dia memang sedap giler!


Serius sangat sedap!


Sambil kita berbuka puasa kami dihiburkan dengan persembahan dari Clement & Kristal!.

Lepas makan ada macam-macam aktiviti yang dilakukan. Masing-masing nak dapatkan hadiah dari ChurpChurp.

And ada orang itu sambut birthday dia. Surprise from his girlfriend tau. Comel giler. Satu restoran nyanyikan lagu Happy Birthday. Termalu pula dia..

His girlfriend Farah and Happy Birthday Fareez. Sweet giler diaorang ini.

More Games!

Red Mummy and Beautiful Nara pun kena join game yang seram ini. Seram sebab belon itu akan pecah bila-bila masa saja.

And last but not least Asyik menang voucher dari Bijan Restaurant sebab antara yang terbanyak post gambar dalam instagram tentang event hari itu. hehe. Sapa nak teman pergi makan sekali lagi ini? :)

   
With Red Mummy and Mira CikCit.

2 voucher Asyik dapat. Satu lagi itu Red Mummy yang bagi. Baiknya dia. hehe

Kad Raya pertama tahun ini dari ChurpChurp.

Dan ada gambar polaroid juga yea. Comel pula itu gambarnya.

Cari Asyik yang bertudung kuning. hehe

    

Till Next Entry.
xoxoxo

Comments

  1. seronok lah asyik... kita plan tahun depan puasa kalau ada umur panjang nak stay kl. nak join byk2 event. heheheh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. event ni sgt seronok tau..InsyaALLAH nanie mesti boleh..:)

      Delete
  2. Yeayyy! Kak Asyik dapat pegi Bijan lagi. Fana terprivate pulak instagram that's why diorang tak boleh trace gambar. Sobs. Sobs. Sobs. Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fana..hehe..xtahu lg nk pg dgn sape tu..mybe bg kt org lain kot..
      lah pttlah, klu x boleh kita pg sekal lg..hehe

      Delete
  3. Patutlah akak mcm dah letih malam tu, rupanya sampai awal gila. Rasanya event kali ni seronok kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..penat dan ngantuk sebab bau ubat nyamuk jer kt bawah meja..
      event tu mmg antara yg terbaik..:)

      Delete
  4. wahhh.meriahnya...canti shawlll asyik..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sgt meriah event tu..terima kasih..shawl murah jer tu..hehe

      Delete
  5. Assalamualaikum asyik. bestnyaaaaaaaaaaa. bertuah asyik dapat joined event2 camnie. hehehehe nanti ajak giorgio makan sana tau. hehehhee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Sheila..Alhamdulillah rezeki blog lagi..hehe..mmg nk ajak dia tp skrg dia jauh pula..huhu..:)

      Delete
  6. terima kasih..nanti Asyik tgk yea..:)

    ReplyDelete
  7. bestnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...:D

    ReplyDelete
  8. wuaaa makanan dia siyes nmpak semua sedap dan ade classss heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sgt sedap tak tipu..semuanya mmg boleh ditelan oleh tekak rg melayu..;)

      Delete
  9. arghhhhhhhhhhhhhh NAK VOUCHER Tu!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Bestnya akak. Selalu dapat pergi event. Huhu~

    ReplyDelete
  11. Maafla kali ini byk event xdpt join.. Bulan ni bulan utk bertapa... (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe next time kena join juga yea..cpt sikit update blog tu..;)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Per’l Xlim, Rahsia Wanita Kekal Mempesona!

Assalamualaikum, Di mana semua peminat-peminat kopi? Anda perlu baca entry kali ini kerana anda akan mendapati satu produk yang akan menjadi kegilaan anda selepas ini. Produk yang sangat bagus bagi yang suka minum kopi dan mahu kurus. Siapa yang tak mahu kan, sambil minum pun boleh kurus. Sebelum itu mari kita kenal dulu dari mana produk ini datang. POWER ROOT telah ditubuhkan pada 23 Julai 1999. Ini adalah syarikat terkemuka yang membangunkan dan mempromosikan minuman tenaga herba yang diperkayakan dengan dua herba hutan hujan utama iaitu Eurycoma longifolia Jack atau lebih dikenali sebagai "Tongkat Ali" dan Labisia Pumilia dan Pathoina atau "Kacip Fatimah". Pasti semua sudah sinonim dengan jenama Power Root. Kali ini Power Root memperkenalkan satu lagi produk baru iaitu Per’l Xlim . Keistimewaan Per’lXlim ia merupakan sejenis minuman pelangsingan badan yang khas untuk semua wanita yang suka minum kopi dan minum coklat. Keunikannya adalah apabila anda se

Product Review : Good Virtues Co.

Assalamualaikum, Secara jujurnya kadang-kadang Asyik ini kalau beli barang atau produk mesti akan tengok pada packaging dulu. Walaupun belum tahu isinya bagus atau tidak tapi kalau packaging dia cantik dan menarik yang itu dulu lah yang Asyik akan cuba. Memang lumrah orang seni agaknya. Satu lagi Asyik memang suka cuba produk yang baru di pasaran. Berilah peluang produk-produk ini untuk berkembang kan. Watsons tempat wajib setiap bulan untuk pergi walaupun semua barang sebenarnya dah ada. haha. Biasalah perempuan kan. Satu hari itu pergi Watsons window shopping jea sambil teman husband beli barang dia, Asyik pun pusing-pusinglah dalam itu tengok apa yang menarik kan. Tiba-tiba tertarik dengan satu produk ini sebab packaging dia sangat cantik dan lain dari yang lain.  Good Virtues Co. nama produk itu. Yang paling menarik tentang produk ini selain packaging dia, kandungan yang digunakan dalam produk ini memang terbaik iaitu organic black seed atau jintan hitam atau habbatus sa

Minyak Pati Envision

Minggu ni saya pilih minyak pati Envision sebagai Essential Oil Of The Week. Envision membantu kita untuk: - Fokus kepada impian yang ingin dicapai - Atasi ketakutan yang ada dalam diri - Seimbangkan emosi dalam diri - Jadi lebih tenang Dan bermacam lagi kegunaan dan kebaikan. Minyak pati Envision ini membantu kita seimbangkan dari segi mental, emosi, fizikal dan spiritual. Gabungan minyak pati yang terdapat di dalam Envision ini kebanyakannya memang minyak pati pilihan saya kerana setiap satu daripadanya ada manfaat yang tersendiri. Lagi-lagi minyak pati Rose dan Geranium yang memang sangat dekat dihati wanita seperti saya. Set the right intention masa nak guna minyak pati, InshaAllah kita akan rasakan impak yang berbeza. Dah cuba nanti, kongsikan pengalaman anda ya.