Skip to main content

Al-Amar Lebanese Cuisine

Assalamualaikum,
Puasa tak semua yang baca ini? Harap boleh banyak bersabar bila baca entry Asyik ini. Mungkin banyak gambar yang akan membuatkan anda semua tergoda dan mungkin meleleh air liur itu. hehe. Kuatkan semangat kuatkan iman yea. Asyik nak kongsi satu tempat yang menghidangkan makanan yang agak unik dan rasanya pun agak pelik sikit. hehe. Tapi masih boleh di makan.

Stepping into the doors of the Al-Amar Lebanese Cuisine, one is transported into a uniquely different ambience not dissimilar to the dining havens found in Lebanon. 

Located at Level 6, the premium dining level of the famous Pavilion shopping centre, the restaurant has been established since July 2008, and so far has made an impact on the Kuala Lumpur dining arena with its fine and delectable cuisine and warm ambient surroundings in the heart of the city. 

The cuisine is a combination of traditional hot and cold mezzes, grills, salads and desserts. Al-Amar Pavilion also offers unusual items such as raw meats and oriental dishes which will stun even the most adventurous palate.

Kita mula dengan makanan ini. Tapi Asyik memang tak ingat apa nama dia. Asyik pernah tengok di channel AFC ada orang makan benda ini. Dia cakap makanan ini dari RUSIA. Asyik dah rasa aritu dan rasanya agak pelik dan masam. hehe. Yang dibalut dengan daun itu adalah Grape leaves. Benda ini kita kena makan dengan yogurt kat bawah ini. Tapi aritu masa makan tak tahu pun kena makan dengan benda warna putih kat bawah ini. haha. Tengok dalam AFC jea yang dapat tahu. teruk bebenor Asyik ini.

Inilah yogurt yang perlu di makan bersama dengan yang atas itu. hehe

Yang ini macam pai sayur-sayuran. Rasanya boleh tahanlah. Masih boleh ditelan.

Yang ini kalau ada yang tak kenal tak tahulah nak buat apa dah.

Salad ini semua nampak sedap tapi agak masam. Mungkin terlebih lemon agaknya. Asyik ambil punyalah banyak tapi bila makan hadoi tak tahan sebab masam sangat.

Carrot and Cherry tomato yang paling banyak Asyik ambil sebab nak menghilangkan rasa masam tadi. hehe

Ini buah zaitun. masam juga.

Yang ini sedap. Udang masak apa tak tahu. 

Lamb teramat sedap. Boleh dikatakan semua orang haritu ambil lamb paling banyak. Sebab rasanya boleh diterima tekak.

Ini salmon kot. Macam ayam pun ada. Tapi rasanya bolehlah.

Ayam masak 'tak tahu'. sorry tak ingat nama sebab susah sangat nak ingat nama yang pelik-pelik itu semua. Tapi biji-biji yang kecil itu MASAM juga!..haishh..

Ok yang ini sedap. Asyik suka. Daging dan Ayam yang dipanggang. Makan bersama dengan roti di atas itu.

Mula dari gambar yang atas ini sampai ke bawah semuanya sedap untuk dimakan walaupun ada buah yang tawar jea rasanya. haha




Tadaaa..antara makanan yang Asyik makan. Alhamdulillah kenyanglah juga. Kalau korang pengemar makanan Lubnan bolehlah cuba di Al-Amar Lebanese Cuisine. Dan kalau nak tahu lebih lanjut tentang semua nama dan jenis makanan ini boleh search kat google ataupun tengoklah website Al-Amar. hehe. Yang pasti nama-nama makanan itu semua memang susah nak sebut. Asyik dapat merasa semua ini pun sebab ada event yang buat kat situ. Cerita tentang event itu akan Asyik update pada 17 Julai 2013. Tunggu yea. Semoga mata anda terhibur.

Till Next Entry.
xoxoxo

Comments

  1. hahaa..hari tu pekena desert Arab..lain macam je..
    finally, fruits jugak yang boleh telan..hahahaa.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..samalah kita pika..buah jer yg byk mkn..:)

      Delete
  2. Nampak cam best. Tapi kebanyakannye masam2 ek. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg nampak sedap dayah..tapi mungkin org2 sana suka mknan mcm tu..:)

      Delete
  3. Assalamualaikum asyik, wahh pelik2 makanan depa. tapi sheila boleh je nak try. heee rege mahal tak yanggg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Sheila..boleh jer kalau Sheila nak try..Aritu tgk kalau buffet dlm rm80..mahal juga lah..:)

      Delete
  4. wahhhhhhhhhh sedapnye + pelik ,itu yang menarik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada yg sedap ada yg xbpe nk boleh masuk dlm tekak..hehe..tp mmg menarik..:)

      Delete
  5. hahaha akak pun ada buat entry pasal ni..muka mmg menahan masam..ada yg boleh makan..ada yg mungkin kita tak biasa kan..

    psstt yg bulat bulat tu mula mula ingatkan cekodok..rupanyer daging daaa hahahaha

    http://www.pinkymomma.com/2013/07/al-amar-lebanese-cuisine-pavilionsedap.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..saya pun mula2 mmg ingtkn mcm tu lah..tp bila mkn lain rupanya..hehe

      Delete
  6. nampak banyak yang masa ye??hehehe

    ReplyDelete
  7. banyaknya makanan akak :)
    meh post sini sikirt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh yaya..tp kena pg kedai tu baliklah..hehe

      Delete
  8. naseb baek hda baca entry nih malam2. hehe :D

    ReplyDelete
  9. penuh pinggan asyik.. makanan lubnan memang masam ke asyik? ayam tu nampak macam sedap..

    ReplyDelete
  10. nampak plating dia bukan main cantik..tapi rasanya banyak yg pelik2..tertarik dengan rupe , rasa belum tentu sesuai ngn cita rasa...

    tapi tulah orang ckp kebanyakn makanan diaorang ni masam2 bukan apa...untuk 'cut off' balik yg lemak2 dari ayam, daging dan kambig segala bagai tu...sihat lahhh...tapi tekak orang melayu ni yg kurang nak terima semua tu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah mmg plating nya buatkan kita tergoda hbs..tp rasanya xsemua yg boleh makan..
      owh mcm tu rupanya..saya pun xtahu yg diaorg buat masam2 ni sbb nk cut off lemak2 dr dgg dan aym tu..bgs jugalah kan idea tu..tme ksh akk..:)

      Delete
  11. Pehhh memang semua makanan kat atas menggiurkan! Kekeke~ Tapi banyak yang masam2 je ni. Tapi takpe, kambing memang favorite Aida. Hee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah mmg kbykannya masam..mybe diaorg suka mcm tu..hehe..Asyik pun suka kambing tp xblh mkn byk2 sgt..:)

      Delete
  12. Sedap mata memandang tapi perit tekak nak menelannya... He3 (-_-)"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..nak buat mcm mana kan..janji lamb sedap..:)

      Delete
  13. ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH STRESS!!! lg stress dr tgk gmbo ngan faizal rtuh...!!! (sbbb kte pn dh pnh jmp en faizal juger..nk jugak nk jugak) HAHHAHAHA ...xmo kwn korg berdua mkn xingt sy lnsung!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..akk dh jumpa faizal tu 2kali..hehe..kitaorg mkn byk giler lamb..haha..rugi xdtg..:P

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Per’l Xlim, Rahsia Wanita Kekal Mempesona!

Assalamualaikum, Di mana semua peminat-peminat kopi? Anda perlu baca entry kali ini kerana anda akan mendapati satu produk yang akan menjadi kegilaan anda selepas ini. Produk yang sangat bagus bagi yang suka minum kopi dan mahu kurus. Siapa yang tak mahu kan, sambil minum pun boleh kurus. Sebelum itu mari kita kenal dulu dari mana produk ini datang. POWER ROOT telah ditubuhkan pada 23 Julai 1999. Ini adalah syarikat terkemuka yang membangunkan dan mempromosikan minuman tenaga herba yang diperkayakan dengan dua herba hutan hujan utama iaitu Eurycoma longifolia Jack atau lebih dikenali sebagai "Tongkat Ali" dan Labisia Pumilia dan Pathoina atau "Kacip Fatimah". Pasti semua sudah sinonim dengan jenama Power Root. Kali ini Power Root memperkenalkan satu lagi produk baru iaitu Per’l Xlim . Keistimewaan Per’lXlim ia merupakan sejenis minuman pelangsingan badan yang khas untuk semua wanita yang suka minum kopi dan minum coklat. Keunikannya adalah apabila anda se

Product Review : Good Virtues Co.

Assalamualaikum, Secara jujurnya kadang-kadang Asyik ini kalau beli barang atau produk mesti akan tengok pada packaging dulu. Walaupun belum tahu isinya bagus atau tidak tapi kalau packaging dia cantik dan menarik yang itu dulu lah yang Asyik akan cuba. Memang lumrah orang seni agaknya. Satu lagi Asyik memang suka cuba produk yang baru di pasaran. Berilah peluang produk-produk ini untuk berkembang kan. Watsons tempat wajib setiap bulan untuk pergi walaupun semua barang sebenarnya dah ada. haha. Biasalah perempuan kan. Satu hari itu pergi Watsons window shopping jea sambil teman husband beli barang dia, Asyik pun pusing-pusinglah dalam itu tengok apa yang menarik kan. Tiba-tiba tertarik dengan satu produk ini sebab packaging dia sangat cantik dan lain dari yang lain.  Good Virtues Co. nama produk itu. Yang paling menarik tentang produk ini selain packaging dia, kandungan yang digunakan dalam produk ini memang terbaik iaitu organic black seed atau jintan hitam atau habbatus sa

Minyak Pati Envision

Minggu ni saya pilih minyak pati Envision sebagai Essential Oil Of The Week. Envision membantu kita untuk: - Fokus kepada impian yang ingin dicapai - Atasi ketakutan yang ada dalam diri - Seimbangkan emosi dalam diri - Jadi lebih tenang Dan bermacam lagi kegunaan dan kebaikan. Minyak pati Envision ini membantu kita seimbangkan dari segi mental, emosi, fizikal dan spiritual. Gabungan minyak pati yang terdapat di dalam Envision ini kebanyakannya memang minyak pati pilihan saya kerana setiap satu daripadanya ada manfaat yang tersendiri. Lagi-lagi minyak pati Rose dan Geranium yang memang sangat dekat dihati wanita seperti saya. Set the right intention masa nak guna minyak pati, InshaAllah kita akan rasakan impak yang berbeza. Dah cuba nanti, kongsikan pengalaman anda ya.