Friday, June 14, 2013

MICHELIN Primacy 3 ST

Assalamualaikum,
Entry kali ini Asyik nak berkongsi sedikit tentang kelebihan Michelin Primacy 3 ST. Tahu tak apa tu Michelin Primacy 3 ST? Kalau tak tahu perlulah baca entry ini sampai habis. Sangat berguna untuk semua yang mempunyai kereta dan juga yang bakal nak membeli kereta. Michelin Primacy 3 ST akan membuatkan kereta anda berjalan dalam keadaan yang senyap dan memberikan keselesaan dalam pemanduan. Yang paling penting mengutamakan keselamatan anda. Itulah antara keistimewaan tayar dari Michelin.




Benefits


A Class Leading Quiet Ride
8% quieter than average of competitors*

*LEQ – Equivalent Sound Pressure Level
Based on vehicle test (Both Road noise and Pattern noise); VOLKSWAGEN GOLF 2011 model; 8/May/2012; JARI NVH test circuit (in Japan); Tyre Size 205/55 R16; 6.5JJ16; 2.2 bar on front and Rear


A Comfortable and Smoother Ride than ever
Within the same comfort range as MICHELIN Primacy LC, the reference in the market.

Based on MICHELIN internal test result, comfort test, MICHELIN Primacy 3 ST compared to its previous generation, MICHELIN PRIMACY LC; VOLKSWAGEN GOLF 6; Test date: 22/Sep/2012; Tyre size: 205/55 R16 91W; Air Pressure (F/R): 2.2/2.2 BAR.


Safety & Longevity
1.6 meters shorter braking distance on wet when compared to its previous generation and 2.9 meters shorter when compared with average of leading competitors1

25% better longevity when compared to previous generation Primacy LC tyres2

1) Based on TUV Rheinland (Thailand) wet braking test report; MICHELIN Primacy 3 ST compared to its previous generation, MICHELIN PRIMACY LC; Field test in Thailand; Test date 12-02-2013 ; Toyota Camry 2.0G 2012; Tyre Size: 215/55 R17 94V; Air Pressure (F/R): 32/32 psi.

2) Based on MICHELIN internal test results, conducted in Thailand on TOYOTA CAMRY 2.0 VVT-i (2006); Tyre Size 215/55 R17 94V; Rim size: 7.0J17; Air Pressure [bar] 2.2/2.2 Front Load per tyre (kg/tyre): 498; Rear Load per tyre (kg/tyre): 423


Designed specifically for Large & Upper Mid-Sized Vehicles such as:
Honda Accord, Civic, Toyota Camry, Altis, Nissan Teana, Mercedes C, E Class, Lexus LS, Mazda 6.


For More Info : http://www.michelin.com.my

Till Next Entry.
xoxoxo


Don't forget to vote Asyik Maiburogu today. Muahh..

8 comments:

  1. Nk kene beli la ni... Hu3...
    Habisla duit nk wat hantaran kahwin Giorgio... (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mana boleh mcm tu..tayar dgn hantaran lain yea..:)

      Delete
  2. Assalamualaikum asyik. wahhh sheila tak berapa tahu sangat pasal michelin ni. thanks sudi share.. yelah, kita takdo keta sendiri sebab tu malas nak amik tahu sangat. heheheeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam, hehe..xpe nanti boleh kongsikan dgn husband..:)

      Delete
  3. Aik, promosi ke? minggu lepas habis laman web ni kami baca pasal tayar..sebab nak beli tayar yg berkualiti lah katakan..

    ReplyDelete
  4. actually bukan nak cakap apa asyik...tapi tayar Michelin memang terbaik... Farah dah rasa perbezaannya...sebab baru2 ni tukar tayar... tukar pada tayar Michelin...dia punya grip sangat bagus... selesa untuk pemanduan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..mmg bagus tayar michelin ni..so memang ptt beli kalau yg ada kereta tu...:)

      Delete