Wednesday, February 1, 2012

Pusat Rekreasi Air Panas Ulu Legong

Assalamualaikum,
Pada cuti raya cina tempoh hari Asyik sempat meluangkan masa pergi melawat salah satu tempat yang popular di utara semenanjung terutama bagi negeri Kedah dan Pulau Pinang. Satu-satunya Pusat Rekreasi Air Panas yang beroperasi 24 jam di Malaysia dengan kemudahan penginapan yang terbaik. Nikmat khasiat berendam di dalam air panas semulajadi sama ada dengan berenang di kolam yang disediakan atau sekadar merendam kaki dengan suasana kedamaian dikelilingi bukit bukau. Boleh menghilangkan penat badan bila berendam di dalam air panas.

Asyik bergerak dari rumah sekitar pukul 12 tengah malam dan sampai lebih kurang dalam pukul 2 pagi. Masa yang di ambil untuk sampai lebih kurang dua jam. Memang dapat dilihat sangat ramai pengunjung yang datang sehinggakan sesak untuk mandi. Serius Asyik tak sanggup nak mandi sebabnya terdapat ramai sangat manusia yang bergelimpangan di dalam kolam. Memang sedih tapi dari berebut-rebut dengan lelaki dan perempuan di dalam kolam lebih baik ambil angin saja dan cuci mata menikmati keindahan. 

Pada waktu malam sangat ramai pengunjung.

Khemah yang diletakkan berhampiran dengan kolam air panas. Memang seperti menjadi kebiasaan berkhemah dia kawasan kolam air panas.



Suasana di waktu siang di kawasan air panas.

Till the next entry.

11 comments:

  1. Assalamy Alaykum.. I came across this blog as a traffic source while looking at my stats in blogger. I'm wondering.. But I am actually happy because I found this nice blog :)
    Btw here's my blog address with link. hijabcraze.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam..Thanks for visiting me hajjar..really appreciate.. I love to see your blog with different style from others blogger..:)

      Delete
  2. I just click the follow button of this blog :). And I wanna thank the owner coz I found out that she has a comment on one of my post click here to see the post.
    Thank you so much Nikisa. You're such a kind person.

    ReplyDelete
  3. jam 2 pagi pun ramai org berendam kat air panas tu? takde time limit waktu berendam kat sana? btw, cantik laa picture yg sis capture. boleh jadi photographer ni. hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup dear, mmg dr mlm ke pagi lebh ramai dr siangnya..bolehla cuba pg..hihi:)

      Delete
  4. rinduuuu,nak pegi sini lagi :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onie pernah pg sini juga?wah bestkan tmpt ni..

      Delete