Wednesday, October 5, 2011

Ya Allah, mengapa wanita sering menangis?

Ya Allah, mengapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.
AKu ciptakannya sebagai makhluk istimewa,
AKu kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
AKu lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
AKu kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
AKu teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
AKu berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
AKu kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..
Wanita makhluk kuat,
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKu berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

“WANITA itu ISTIMEWA”

video

14 comments:

  1. Anisa Hang Tuah: btul tu Anisa tp kdg2 org xfhm kan..Kdg2 tuh sampai dh xleh mengalirkan air mata sbb terlalu sedih tp redha jeala..:)

    ReplyDelete
  2. memang setuju sangan sangat .. wanita itu makhluk unik ..

    ReplyDelete
  3. Fatin Farhana Binti Ramli: kan Fatin..sgt betul..kaum lelaki ptt memahami perasaan kaum wanita:)

    ReplyDelete
  4. hati wanita spt kaca, mudah pecah...
    namun kte harus berusaha menjadi kan hati spt kristal yg bernilai yg kuat namun dikagumi ~~
    sekadar kongsikan entry sye sblm nie~~

    http://wanieysmile0201.blogspot.com/2010/10/hati-bukan-seperti-kaca-yang-mudah.html

    ReplyDelete
  5. sea_lavender : tme ksh sea_lavender:)

    ReplyDelete
  6. wanita cepat tersentuh.. :(

    walaupun menangis tak semestinya kite lemah. itu tanda nya kita sudah terlebeh kuat untuk menempuhinya.. =)

    ReplyDelete
  7. cindhadahniea: 100% true cindha..too me bila dh menangis tuh maknanya kita dh lpskan sgla kesedihan dan kita akan terus bngun utk teruskan khdpn..:)

    ReplyDelete
  8. l.a.d.y.b.o.s.s: boleh dear, silakan..:)

    ReplyDelete