Thursday, March 17, 2011

Future vs Newspaper

Assalamualaikum semua..
Asyik disini nak minta pendapat kamu semua berkenaan dengan masa depan kita..Perlukah kita mengurangkan penggunaan kertas pada masa hadapan disebabkan pokok di dunia sekarang semakin berkurangan..

Tanpa adanya pokok kita sebagai manusia tidak mungkin dapat bernafas kerana tiada oxygen jadi sebelum hal itu terjadi bagaimana cara untuk kita membanteras hal tersebut..Yang paling senang sekarang ialah suratkhabar..

Setiap hari kita baca suratkhabar malah setiap hari kita membeli suratkhabar dan suratkhabar tersebut kadang-kadang dibuang begitu saja..Malah segala jenis kertas datang dari pokok..

Apakah medium atau alat yang boleh menggantikan suratkhabar pada masa depan? Sekarang kita ada ipad, hp, komputer dan mcm lagi tapi dapatkah alat-alat tersebut mengantikkan suratkhabar selain daripada website. Sesuatu yang mudah untuk dibawa seperti suratkhabar juga..




8 comments:

  1. kitar semula paper,,ley reduce penggunaan pokok gak tok wt paper baru

    ReplyDelete
  2. dekat usm sy sekarang ni,polistrene dah tak guna.kitorang guna bekas makanan yang dibuat menggunakan kertas terpakai.ni salah satu langkah menyelamatkan dunia hehe

    ReplyDelete
  3. a'ah bgs tu..mmg perlu sgt buat cm tuh..tp ape lg yg perlu kita utk menggantikan newspaper?

    ReplyDelete
  4. klw tada paper , nakk guna apa ?

    tulis atas tangan ka ? kuikuikui :)

    ReplyDelete
  5. haha..itula yg kita kna fkrkn..klu paper xde mcm mna?

    ReplyDelete
  6. payah kalo nk buat kt mesia. org mesia tadak disiplin -____-

    ReplyDelete
  7. yea ke?adala sesetengah kan..huhu..xbestkan..pttnya kita kna menyintai alam sekitar tp ni tak buang sampah sesuka hati jea:)

    ReplyDelete