Monday, January 24, 2011

Siapakah pencuri itu?Blogger-blogger please be carefull if nak hantar surat..


Assalamualaikum semua blogger,
Disini saya ada sesuatu nak share..Sangat tidak berpuas hati dengan kelakuan sesetengah pihak yang memandang mudah perkara ini terutama posmen ataupun pejabat pos yang menjalankan tugas menghantar surat kepada orang ramai...Kita percaya akan mereka tetapi mengapa mereka yang berkenaan berbuat demikian..

Kisahnya saya ada menerima cenderamata dari seorang blogger..Saya menerimanya disebabkan saya menyertai satu survey yang dilakukan oleh blog tersebut..Tetapi malangnya saya tidak mendapat cenderamata tersebut, yang tinggal hanyala sekeping surat dan sampul surat yang telah berlubang..Sedangkan peti surat saya sentiasa berkunci..Siapakah yang bersalah di dalam hal ini?Walaupun barang itu tidak mahal tapi ia adalah amanah yang perlu dibawa dan dihantar dengan baik..Mungkin ia bermakna pada penerimanya..Kepada pejabat pos Bandar Baru Salak Tinggi dan Shah Alam sila ambil perhatian akan hal ini..Saya pun kurang pasti di mana silapnya..Bukan mahu menuduh sesiapa cuma saya berharap sesetengah pihak lebih bertanggungjawab menjalankan tugas..Sedih sebab tak sempat nak tengok hadiah yang diberi...If nak curi kenapa suratnya still dihantar?

37 comments:

  1. Salam..

    Biasanya kalau hantar barang, kita guna sampul pos express atau poslaju.. sbb boleh trace parcel tu

    ReplyDelete
  2. ooowhhhhh jahatnya org yg curik tu T__T
    sy trus rasa gusar baru2 ni ada hantar hadiah for my winners ohhhhh hopefully dorang dapat gift tu dgn keadaan baik T_T

    ReplyDelete
  3. a'ah kan..kita punyala berharap dpat hadiah tuh tp tetibe hilang..sedih..tp terpaksala redha..huhu

    ReplyDelete
  4. Ishk, kesiannya..
    Tak patut lah mcmni..
    Lepas ni kene berhati2 lagi kalau nak hantar brg. Guna pos ekspres lebih selamat sikit kot

    ReplyDelete
  5. kan2..kna lebih berhati2..dh xleh percaya sgt pos biasa nih..

    ReplyDelete
  6. a'ah..bila fikir2 rasa nak buat jea..

    ReplyDelete
  7. sungguh jahat manusia2 yg sanggup buat camtu.. pencurik! huhu

    ReplyDelete
  8. ala, ciannye.. len kali pos gune pos express or pos laju, cm cdangan diatas..

    ReplyDelete
  9. huhu..sedihkan izalis..mmg pencurik..;(

    a'ah nadira lepas ni mmg akan guna pos ekpress or pos laju jea..dh xpcya pos biasa..huhu

    ReplyDelete
  10. eh?salak tinggi?dekat rumah den.
    den kat taman dahlia.hehe

    ReplyDelete
  11. berjiranla kita kan..haha..xsangka kan..

    ReplyDelete
  12. erm... nak kate jatuh sendiri macam dikoyak kan...boleh buat laporan direct ke pejabat pos ni.. sepatutnya ade buku log penghantaran..

    ReplyDelete
  13. tq pembawa_wacana atas suggestion tuh...;)
    akan di buat nanti..

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum Nikisa Izas,

    terima kasih like story saya ye.

    saya tertarik nak berkongsi pengalaman dengan kamu. saya pernah menerima barang melalui pos ekspress.

    pada hari kejadian saya ada di rumah, saya dah sedia maklum biasanya bila waktu-waktu penghantaran mereka. saya tunggu, tak ada sesiapa pun ketuk pintu rumah. saya keluar, ada sepucuk surat diselit di gril. rupanya posmen dah sampai, tapi dia tak panggil pun. just tinggalkan notis kutipan barang je. ngee..

    ada sekali tu, langsung tak naik ke rumah saya di tingkat 2. just tinggalkan notis di peti surat yang terletak di ground floor T_T

    macam tak bertanggungjawab je. pada hal, di hari-hari kejadian saya ada di rumah. sigh.

    ReplyDelete
  15. Waalaikumusalam syahira..

    terima kasih sbb sudi komen kt entry saya nih..

    sakit hati kan bila jd cm tuh..nak kita tuduh posmen tak semua mcm tuh..ni la masalahnya bila tak bertanggungjawab dan xpeduli org yg ternanti-nanti brg tuh kan..mmg pentingkan diri..
    gerammmm kan...@_@

    ReplyDelete
  16. rasanya guna pos laju terjamin sebab barang@surat sampai,posmen akan trus mintak sign.masa tulah kita boleh cek.

    lg 1 pos ekspress dia akan hantar trus ke rumah kita,beza dgn pos laju hantar then mntx sign kita terlebih dahulu sb tu pos laju lbih terjamin.kalau barang penting2 ni elok guna pos laju.

    ReplyDelete
  17. Bahayanya..ini mesti org dlm pej pos yg bt...kalau peti surat x berkunci logik la juga bdk2 nakal yg amik...

    ReplyDelete
  18. ishk

    bahaya ok. kalo anta surat cinta kantui lewww. auwww

    ReplyDelete
  19. Pergh..
    biar betul?
    jahat gler org tu.....
    aper motif dia?
    sabar yer.. :)

    ReplyDelete
  20. Yanie J : a'ah kan tp lebih selamat tp ader juga sesetengah tuh xbertanggungjawab & mls..just tinggalkan kt situ jea..ader satu kes, adik saya dpt hadiah dlm kotak yg besar tp kt kotak tuh pembalutnya dh terkoyak dan berlubang juga..nasib baikla kotak kt dlm tuh di tutup rapat klu x mesti ader yg hilang juga..itu dihantar ke rumah trus tp still jd cm tuh..

    ReplyDelete
  21. Alida Ali: nak ckp org pejabat pos yg buat kita pun xsukala nk tuduh tp mcm kearah itu jea kan..pleasela respect brg org lain kan..xsukala attitude cm tuh..:(

    ReplyDelete
  22. Myaby:hahaha..surat cinta..hehe..ader lg ke hantar surat cinta guna pos?hehe..klasik gitu..

    ReplyDelete
  23. Cikgu Fikri: betul cikgu..percayalah..mmg jahat org itu..maybe dia berkenan akan hadiah itu..huhu

    ReplyDelete
  24. kesian nya... sampai camtu sekali...

    ReplyDelete
  25. Rock: a'ah..xde rezeki kan..huhu

    azieda: sampai hati kan diaorg wat cm tuh..baik xpyh kasi trus surat tuh..hehe^_^

    ReplyDelete
  26. jahat btol...kalau posmen yg buat mmg jenis x de tanggungjawab...
    tapi mungkin orang luar yang gatal tgan...

    neway millo follow kamoo sudi kaalu follow millo blik k..:)

    ReplyDelete
  27. Pecah amanah betul.. tak kan tikus pulak yang buat kerja2 ni.. tak lain tak bukan pengurusan pos itu lah. :P

    ReplyDelete
  28. Milo: xtahula sape yg bersalah dlm hal nih..sush nak detect kan..

    East: Amin..

    Lynn: hehe..maybe juga pengurusan pos tp ntahla..susah nak ckp bila semua xbertanggungjawab..:(

    ReplyDelete
  29. waa...sadisnye.
    pandai plak pencuri tu tebuk lubang kecik je.
    adesss..mesti pro~ (-.-")

    sabo eh.

    ReplyDelete
  30. zaty: xde rezeki kan..

    shada: itula..pro btul pencuri tuh kan..hahaha

    ReplyDelete
  31. Patutnya pengepos hadiah tu, gunakanlah khidamat penghantaran barang yang secure sikit cam pos laju, xpres ke, tak pun mana2 syarikat kurier lain.

    ReplyDelete
  32. maybe dia pun xtahu hal2 mcm nih boleh jdkan..xpe..xde rezeki saya..huhu

    ReplyDelete